Проблемний семінар вчителів математики Богородчанського району Івано-Франківської області
Проблемний семінар вчителів математики Богородчанського району Івано-Франківської області

План роботи

Вступ

З уведенням зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) випускників загальноосвітніх навчальних закладів українська освіта потребує переосмислення підходів до навчально-виховного процесу, оскільки сучасний випускник повинен бути конкурентоспроможним, здатним застосовувати набуті знання й навички в реальному житті. ЗНО демонструє сильні й слабкі сторони нашої освітньої системи й дозволяє оперативно реагувати: вирішувати актуальні педагогічні проблеми. Результати ЗНО безпосередньо впливають на результати вступу до вищих навчальних закладів, тому випускники готуються до оцінювання заздалегідь. Проте не завжди ця робота системна й ефективна. Порівняльний аналіз результатів зовнішнього незалежного оцінювання школярів області і зокрема Богородчанського району із результатами по Україні показав загальне зниження якості математичної освіти в порівнянні з попередніми роками. Тому це питання потребує глибшого вивчення.
Для підготовки до ЗНО видано багато посібників, відкрито навчальні онлайн-послуги, поширено приватні курси, але нерідко непрофесійність таких пропозицій є причиною неповноцінної підготовки випускника. Попит на позашкільні способи підготовки до ЗНО ми вбачаємо в доволі поширеному факті невідповідності тестів ЗНО знанням і навичкам, які учні набули в конкретній школі. Незважаючи на Держстандарт і навчальні програми, кожний учитель має індивідуальний стиль і певні пріоритети у своїй професійній діяльності. Доцільно проводити підготовку до зовнішнього оцінювання на основі тестової бази ЗНО минулих років або брати участь у пробному тестуванні, оскільки це дозволить орієнтуватися на чіткі вимоги до випускників. Так само й учителі повинні бути обізнаними з уніфікованими вимогами щодо підготовки учнів до ЗНО.

Проблема та основні завдання:

Проблемний семінар об’єднує вчителів, котрі цікавляться методикою підготовки учнів до ЗНО та бажають підвищити рівень професійних компетенцій з даного питання.

Завдання проблемної групи:

  • вивчити відповідну проблему з метою підвищення професійної компетентності вчителів;
  • з’ясувати якість підготовки учнів до ЗНО з математики та прослідкувати динаміку змін результатів протягом кількох років;
  • визначити особливостей психолого-педагогічного супроводу ЗНО;
  • провести в школах практикуми з даного питання;
  • обмінятися досвідом роботи по підготовці до ЗНО;
  • відшукати найефективніші прийоми підготовки учнів до ЗНО та розробити методичні поради для вчителів та учнів.

Форми роботи:

  • опрацювання науково-методичної та фахової літератури;
  • інформаційно-аналітичне повідомлення;
  • презентація з досвіду роботи;
  • методичний діалог;
  • тренінг;
  • практичні завдання.

Тематика засідань

2015-2016 н.р.

Засідання №1

Тема. «Організаційно-інструктивне засідання.»
Мета: з’ясувати проблеми актуальні для вчителів математики щодо організації підготовки учнів до ЗНО; визначити шляхи подальшого підвищення фахового рівня та професійної компетенції з даного питання.
Зміст роботи:
  1. Обговорення і затвердження плану роботи.
  2. Анкетування з метою виявлення проблем у роботі з підготовки учнів до ЗНО.
  3. Інформаційно-методичне інформування з питань ЗНО. Особливості ЗНО-2016
  4. Опрацювання програм, характеристик сертифікаційних робіт з предметів, які винесені на зовнішнє незалежне оцінювання у поточному навчальному році.
  5. Аналіз результатів ЗНО з математики учнів Івано-Франківської області і зокрема Богородчанського району. Виявлення вчителів, які проводять найефективнішу підготовку до ЗНО.
  6. Бліц-презентація досвіду роботи з учнями щодо підготовки до ЗНО.
  7. Круглий стіл «ЗНО-2015. Перемоги та прорахунки»

  8. Робота між засіданнями:

    Опрацювати та зробити анотований список літератури з теми.

Засідання №2

Тема. «Панорама педагогічних ідей «Від творчого вчителя - до компетентного учня»».
Мета: ефективне впровадження оптимальних форм і методів співробітництва вчителя та учнів з метою вироблення в учнів умінь практичного та творчого застосування набутих знань для досягнення високих результатів роботи вчителя і рівня навченості учня.
Зміст роботи:
  1. Відвідування і обговорення відкритих занять по підготовці до ЗНО.
  2. «Стоп-кадр» (фрагменти занять): демонстрація нестандартних прийомів, методів, засобів навчання. 
  3. «Калейдоскоп нестандартних занять»: аналіз творчих знахідок вчителів.
  4. Педагогічний практикум «Виконання тестових завдань у форматі ЗНО»
  5. Огляд новинок методичної, психолого-педагогічної літератури, що порушують розглянуті проблеми.

    Робота між засіданнями: 
    Підбір та розробка інструментарію проведення ЗНО на рівні школи (тестів, анкет), їх апробація в школі.

Засідання №3

Тема. «Використання інформаційних технологій в процесі підготовки учнів до ЗНО з метою підвищення компетентностей учнів».
Мета: впровадження інформаційно-комунікативних технологій в навчально-виховний процес як ефективний засіб формування ключових компетентностей учнів.
Зміст роботи:
  1. Відвідування і обговорення відкритих занять.
  2. Обмін досвідом із питання «Доцільність та ефективність використання ІКТ в процесі підготовки до ЗНО». 
  3. Систематизація інтернет-ресурсів для підготовки до ЗНО.
  4. Коло ідей: «Вибір оптимальних шляхів впровадження ІКТ в процесі підготовки до ЗНО».
  5. Психологічний супровід учасників навчально-виховного процесу в період підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання. (Тренінг)

  6. Робота між засіданнями: 
    Підготувати проект рекомендацій по підготовці до проведення ЗНО якості освіти.

Засідання №4

Тема. «Використання проектної технології в процесі підготовки учнів до ЗНО.»
Мета: з’ясувати доцільність впровадження проектної технології в навчальному процесі для досягнення високої результативності на ЗНО
Зміст роботи:
  1. Відвідування та обговорення відкритих занять.
  2. Дискусія «Що таке проектні технології? Їх роль у системі навчально-виховного процесу.»
  3. Ділова гра «Можливості застосування методу проектів в організації підготовки учнів до ЗНО.»
  4. Робота в мікрогрупах. Моделювання структури навчального проекту визначеної теми.

  5. Робота між засіданнями: 
    Підготовка посібника із серії «Підготовка до ЗНО»

    2016-2017 н.р.

    Засідання №1
Тема. «Організаційно-інструктивне засідання.»
Мета: з’ясувати проблеми актуальні для вчителів математики щодо організації підготовки учнів до ЗНО; визначити шляхи подальшого підвищення фахового рівня та професійної компетенції з даного питання.

Зміст роботи: 
1. Обговорення і затвердження плану роботи.
2. Інформаційно-методичне інформування з питань ЗНО. Особливості ЗНО-2017.
3. Опрацювання програм, характеристик сертифікаційних робіт з математики, які винесені на зовнішнє незалежне оцінювання у поточному навчальному році.
4. Аналіз тестів ЗНО-2016 з математики.
5. Круглий стіл «ЗНО-2016. Перемоги та прорахунки».
6. Бліц-презентація досвіду роботи з учнями щодо підготовки до ЗНО.

Робота між засіданнями:
Розробити тематичні контрольні роботи у формі ЗНО для учнів 10-11 кл.

Засідання №2

Тема. «Панорама педагогічних ідей «Від творчого вчителя - до компетентного учня»».
Мета: ефективне впровадження оптимальних форм і методів співробітництва вчителя та учнів з метою вироблення в учнів умінь практичного та творчого застосування набутих знань для досягнення високих результатів роботи вчителя і рівня навченості учня.

Зміст роботи: 
1. Відвідування і обговорення відкритих занять по підготовці до ЗНО.
2. «Стоп-кадр» (фрагменти занять): демонстрація нестандартних прийомів, методів, засобів навчання.
3. «Калейдоскоп нестандартних занять»: аналіз творчих знахідок вчителів.
4. Педагогічний практикум «Виконання тестових завдань у форматі ЗНО»
5. Огляд новинок методичної, психолого-педагогічної літератури, що порушують розглянуті проблеми.

Робота між засіданнями: 
Підбір та розробка інструментарію проведення ЗНО на рівні школи (тестів, анкет), їх апробація в школі.

Засідання №3

Тема. «Використання інформаційних технологій в процесі підготовки учнів до ЗНО з метою підвищення компетентностей учнів».
Мета: впровадження інформаційно-комунікативних технологій в навчально-виховний процес як ефективний засіб формування ключових компетентностей учнів.

Зміст роботи: 
1. Відвідування і обговорення відкритих занять.
2. Обмін досвідом із питання «Доцільність та ефективність використання ІКТ в процесі підготовки до ЗНО».
3. Систематизація інтернет-ресурсів для підготовки до ЗНО.
4. Коло ідей: «Вибір оптимальних шляхів впровадження ІКТ в процесі підготовки до ЗНО».
5. Психологічний супровід учасників навчально-виховного процесу в період підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання. (Тренінг)

Робота між засіданнями: 
Підготувати проект рекомендацій по підготовці до проведення ЗНО якості освіти.

Засідання №4

Тема. «Використання проектної технології в процесі підготовки учнів до ЗНО.»
Мета: 
з’ясувати доцільність впровадження проектної технології в навчальному процесі для досягнення високої результативності на ЗНО

Зміст роботи: 
1. Відвідування та обговорення відкритих занять.
2. Дискусія «Що таке проектні технології? Їх роль у системі навчально-виховного процесу.»
3. Ділова гра «Можливості застосування методу проектів в організації підготовки учнів до ЗНО.»
4. Робота в мікрогрупах. Моделювання структури навчального проекту визначеної теми.

Робота між засіданнями: 
Підготовка посібника із серії «Підготовка до ЗНО»

Немає коментарів:

Дописати коментар